Få lagt dine uddannelsesdage som TR i kalenderen

Uanset om du er ny eller erfaren tillidsrepræsentant, er der en række datoer i løbet af det kommende år, som du allerede nu kan reservere til uddannelse og udvikling af din TR-rolle.

Vi har hjulpet dig med datoerne, så du kan få planlagte TR-aktiviteter ind i skoleplaner for skoleåret 23-24. Nedenfor kan du se datoer for de uddannelsesdage og TR-kurser, som er organiseret af Uddannelsesforbundets sekretariat. Der kommer løbende information om de forskellige uddannelsesmoduler og kursusdage.

TR-grunduddannelse til nyvalgte TR’ere

Som nyvalgt TR kommer du igennem et uddannelsesforløb, hvor du får indsigt i centrale emner og regler, som skal gøre dig bedre til dit TR-arbejde. De forskellige uddannelsesmoduler er planlagt til:

• 30-31. oktober 2023
  • 13. december 2023 (online 2 timer)
  • 5.-7. februar 2024
  • 14. marts 2024 (online 2 timer)
  • 8. -9. april 2024

Overbygningsmoduler til TR-kursus

For TR’ere, der har gennemført selve TR-grunduddannelsen, udbydes i løbet af det næste skoleår yderligere TR-moduler til forskellige skoleformer.

”Samarbejde og økonomi” for tillidsrepræsentanter, der har gennemført grunduddannelsen i 2022-23 og som sidder i et samarbejdsudvalg/MED-udvalg.
26.-28. september 2023

”Udvidet forhandling” for rutinerede tillidsrepræsentanter, der forhandler med den øverste ledelse på arbejdspladsen, og som ikke tidligere har deltaget i ”Udvidet forhandling” (tidligere modul 4 på tillidsrepræsentantuddannelsen).
7.-9. november 2023

TR-temakursus

I april 2024 afholdes TR-temakurset, hvor alle TR’ere i Uddannelsesforbundet mødes til workshops, diskussion og oplæg. Næste år foregår TR-temakurset i Kolding.
9.-10. april 2024

TR-kursus for foreningsformænd

Der er TR-kursus for foreningsformænd på EUD, AMU og de øvrige formænd på erhvervsuddannelsesområdet.
12.-13. september 2023