Du skal svare som lærer og ikke som TR

Lærere på ungdomsskoler modtager i denne uge et spørgeskema fra analysefirmaet Epinion. Lærerne bliver inviteret til at svare på spørgsmål om behov for kompetenceudvikling og om hvilke karriereveje, der er på skolen. Du skal svare som lærer – også selvom du er TR.

Epinion sender spørgeskemaer til 500 lærere i ungdomsskolen, som er medlemmer af Uddannelsesforbundet. I den sammenhæng er du som TR også lærer og har derfor formodentligt også selv modtaget en mail fra Epinion. Når du selv besvarer, er det som lærer, og du kan lægge TR-kasketten fra dig.

Bak op om undersøgelsen som TR ved at opfordre medlemmerne på din skole til at svare på undersøgelsen. Tal gerne med medlemmerne om, at deres viden er vigtig for det arbejde, Uddannelsesforbundet gør for gode arbejdsforhold – som for eksempel kompetenceudvikling.

Spørgeskemaet er en del af OK21

Ved OK21 aftalte Uddannelsesforbundet med arbejdsgiverne (KL) at undersøge behovet for efter-videreuddannelse med det formål at styrke relevante kompetencer hos lærerne i folkeskolen og ungdomsskolen. Vi aftalte også at afdække karriereveje, der fører ind i skolen frem for ud ad professionen.

Ungdomsskoleledere og skolechefer bliver også inddraget for at få deres perspektiver på kompetenceudvikling. Efter sommerferien inviterer Epinion tilfældigt udvalgte lærere til fokusgruppeinterviews, og der bliver dybdeinterviews med henholdsvis tillidsrepræsentanter, skoleledere og skolechefer.

Din viden og lærernes viden er vigtig for forbundets arbejde med lærernes kompetenceudvikling. Dine og kollegernes besvarelser danner grundlag for vores viden, som indgår i forhandlingerne om OK24 med KL.