Du er inviteret til 1. maj

Bor du i nærheden af Aarhus eller i hovedstaden, så læs mere om 1. maj-arrangementer for Uddannelsesforbundets medlemmer. Rundt om i landet kan du også deltage i andre 1. maj-arrangementer på tværs af fagforbundene.

1. maj i Aarhus

Hvis du den 1. maj er klar til at tage til Fælledparken i København eller Mølleparken i Aarhus, så kan du møde andre faglige aktive fra Uddannelsesforbundet. Det kan du sikkert også til andre 1. maj-arrangementer rundt i landet. Indtil nu har sekretariatet dog kun modtaget 1. maj-programmer fra de to arrangementer.

I Aarhus er Uddannelsesforbundet med ved fejringen af 1. maj. Den begynder på Rådhuspladsen og slutter i Mølleparken, hvor der er et telt til forbundets medlemmer.

Fri på arbejdernes internationale kampdag?

For de fleste af Uddannelsesforbundets medlemmer er 1. maj en almindelig arbejdsdag, men du kan tjekke i din overenskomst, om du har fri.

1. maj i København

Der er gratis morgenmad, sang og dagens første tale i Uddannelsesforbundets lokaler i København, inden forbundet mødes med de øvrige lærerforbund i Undervisernes Telt i Fælledparken.

Flere 1. maj-arrangementer rundt i landet

FH har opdelt Danmark i 17 lokale sektioner. Udover at arbejde med de særlige udfordringer, der er i de kommuner, som sektionerne dækker, står FH-sektionerne også for en række andre aktiviteter. Du kan eventuelt tjekke hos den lokale FH-sektion, om den har en liste over 1. maj-arrangementer.