Byggeriets faglærerpris – indstil sammen med din leder!

Nu har du som foreningsformand på en erhvervsskole med byggeuddannelser igen chancen for at indstille kolleger til Byggeriets faglærerpris.

I år efterspørger udvalget indstilling af teams. Indstillingen skal ske i et samarbejde mellem dig som foreningsformand og skolens ledelse.

Foreningsformænd på erhvervsskoler med byggeuddannelser modtager i disse dage en mail, der fyldigt orienterer om prisen.

Prisen uddeles af Uddannelsesforbundet sammen med Boligfonden Kuben. 2021 bliver 4. år, hvor prisen uddeles.

Fristen for den fælles indstilling er den 25.01.2021.

Fakta om Byggeriets Faglærerpris

• Byggeriets Faglærerpris uddeles af Uddannelsesforbundet og Boligfonden Kuben. Første gang, den blev uddelt, var i 2018, hvor tømrerlærer Mai-Britt Kristiansen fra Tradium i Randers vandt.
  • Formålet med prisen er at hædre en inspirerende byggefaglærer eller et byggefaglærerteam, som på usædvanlig vis har udmærket sig, brænder for at videregive viden og er en støtte for eleverne.
  • Der følger 20.000 kroner med prisen. Pengene skal give faglæreren eller teamet mulighed for at indhente ny viden og inspiration gennem en studierejse. Prisen skal dække rejseomkostninger, kursusafgifter, frikøb og eventuelle udgifter til formidling af udbyttet fra studieturen.