Nye kolleger skal med i Uddannelsesforbundet

Gør nyansatte opmærksom på fordelene ved Uddannelsesforbundet og hjælp dem med at blive meldt ind. Du kan få sparring og hjælp til at få organiseret dine nye kolleger i sekretariatet.

Der er ofte ansat nye kolleger efter sommerferien. Når nye kolleger ansættes på Uddannelsesforbundets overenskomster, skal du som tillidsrepræsentant opfordrer dem til blive medlem af forbundet. Både for at blive en del af det kollegiale fællesskab, men også for at de kan få hjælp og rådgivning af forbundet, hvis der opstår problemer.

Du kan blandt andet argumentere med, at Uddannelsesforbundet er det eneste forbund, der kan føre sager i forhold til vores overenskomster.

Få hjælp til at organisere medlemmerne

Som TR kan du hjælpe din nyansatte kollega med indmeldelsen via hjemmesiden. Tag et møde med dine nyansatte kolleger, introducer dem til arbejdet på skolen og fortælle om Uddannelsesforbundets arbejde.

Find formular til indmeldelse her

Du er velkommen til at kontakte Uddannelsesforbundet i forhold til dit arbejde for medlemmerne. Også om indmeldelse af nye i forbundet. Har du mange forkert organiserede kolleger eller nogle, som slet ikke er medlem af en fagforbund på din skole, kommer Uddannelsesforbundet gerne ud og fortæller om vores arbejde og værdien i medlemskabet.

Jo flere I er, jo stærkere bliver I

Som TR står du stærkere på skolen i drøftelser og forhandlinger med ledelsen om løn, arbejdstid og andre forhold, hvis du har opbakning fra organiserede kollegaer og støtte fra dem i TR-arbejdet.

Det kommer alle kolleger i fællesskabet til gode. Uddannelsesforbundet taler også i de centrale forhandlinger med en stærkere stemme, når alle, er rigtigt organiserede.