Som tillidsrepræsentant på de offentlige områder har du ret til at være til drøfte planlægningen af det kommende år opgaver med ledelsen.
Ved OK18 blev det aftalt, at du som tillidsrepræsentant ansat i stat og kommuner har ret til at drøfte planlægningen af næste års opgaver. Vi anbefaler at du begynder dialogen med ledelsen i god tid.
Du kan allerede nu gøre opmærksom på, at du ønsker at drøfte følgende:
Dette er aftalt: Forud for skoleåret drøfter leder og TR, hvordan planlægningen af skoleåret foregår på skolen, herunder hvordan skolen kan strukturere dialogen om opgaveoversigten |
Brug drøftelsen med ledelsen til at bringe dine kollegaers pointer og viden i spil, så de tages med i planlægningen af det kommende år.
Til din inspiration anbefaler vi, at drøftelserne om opgaveoversigten medfører:
Husk at de nye ferieregler og overgangsordningen har betydning for planlægningen af sommer- og efterårsferie i 2020.
Vær opmærksom på, at der skal være en drøftelse mellem ledelsen og den enkelte om ferieplanlægningen af sommerferie ud over de 3 uger, der kan varsles kollektivt (overgangsordningen)
Den nye ferielov
Find flere anbefalinger og gode råd om, hvordan du griber drøftelserne an i TR-håndbogen.
Vælg dit ansættelsesområde, emnet arbejdstid og underemnerne: