Seniorer

Uddannelsesforbundets seniorgruppe er for medlemmer, der er gået på efterløn eller pension. Gruppen giver mulighed for at bevare et fagligt fællesskab og kontakt til tidligere kolleger og medlemmer af Uddannelsesforbundet. Læs om seniorgruppen på deres egen side her.

Bliv medlem af Seniorgruppen

Hvis du er medlem af Uddannelsesforbundet har du mulighed for at overgå til seniorgruppen i forbindelse med, at du går på efterløn eller pension. Det vil som regel være, når du ikke længere er erhvervsaktiv, men det er også muligt at have et supplerende medlemskab af Seniorgruppen, hvis du fortsat er erhvervsaktiv og almindeligt medlem af forbundet. Du har også mulighed for at indmelde dig i Seniorgruppen, hvis du tidligere har været almindeligt medlem, og du i en periode på op til to år, før du går på efterløn eller pension, har arbejdet udenfor forbundets område og i denne periode har været medlem af den forhandlingsberettigede organisation for området.

Hvis du ønsker at blive medlem af seniorgruppen, skal du give Uddannelsesforbundet besked ved at udfylde en formular på siden herunder:

Giv os besked, når du går på pension eller efterløn

Medlemsfordele som senior i Uddannelsesforbundet

På siden herunder kan du se, hvilke medlemsfordele du har adgang til gennem dit medlemskab i Uddannelsesforbundet

Dine medlemsfordele

Hvis du ikke længere er erhvervsaktiv er du som medlem af seniorgruppen også medlem af den landsdækkende organisation Faglige Seniorer, der tilbyder en række medlemsfordele og i øvrigt samler de seniororganisationer, der er tilknyttet fagbevægelsen. Du vil blive tilmeldt Faglige Seniorers nyhedsbreve som e-mail. Du kan læse om Faglige Seniorer her. For at få gavn af deres medlemstilbud er det nødvendigt at overføre medlemsdata til faglige Seniorer. Overførslerne lever op til GDPR-reglerne, og medlemmernes CPR-numre bliver ikke overført

Seniorgruppens folder

Klik på linket herunder for at læse mere om Seniorgruppen og dens fire underliggende foreninger

Seniorgruppens folder

Mailadresser

Seniorgruppen vil gerne informere mere via email, men mangler adresser på mange medlemmer. Hvis du ikke allerede har oplyst forbundet om din aktuelle mailadresse, bedes du gøre det nu ved at sende en mail til medlemsadministrationen på adressen info@uddannelsesforbundet.dk