Søg penge til pædagogiske projekter om ansvarlig forbrug og produktion

LB Fonden uddeler 1,2 millioner kroner til projekter, der kan skabe pædagogisk udvikling på undervisningsområdet mellem børnehave- og universitetsniveau. Som altid er det FN’s verdensmål, der udgør rammen.

LB Fonden har netop offentliggjort årets tema for uddelinger og åbnet for ansøgninger for 2021. Som tidligere er det verdensmålene, der udgør rammen, idet årets tema for uddelingen er Verdensmål 12 – ansvarligt forbrug og produktion. Projekterne skal bidrage til udviklingen gennem pædagogik og læring. Her kan projekter inden for de undervisningsområder, hvor Uddannelsesforbundets medlemmer arbejder, også søge finansiering.

I flere år har LB Fonden modtaget mange gode ansøgninger – hvilket bl.a. tilskrives det fokus og det fælles sprog, Verdensmålene giver. Derfor er der fastsat en række tildelingskriterier, der blandt andet tilsiger, at alle projekter skal gennemføres i samarbejde med én eller flere uddannelsesinstitutioner.

Fonden uddeler i år, sammen med LB Foreningens Fond i alt omkring 1.250.000 kroner, der forventes fordelt mellem 4-10 ansøgere.

Der er ansøgningsfrist den 1. september 2021 - UDLØBET!