Kontingentet reguleres i 2023

Der sker forskellige typer af reguleringer af kontingentsatserne til næste år.

Uanset om du er medlem med fuldtidsjob eller arbejder deltid, bliver dit kontingent til Uddannelsesforbundet fra 2023 reguleret med 2,9 procent. Det svarer til den gennemsnitlige lønstigning fra tredje kvartal 2021 til tredje kvartal 2022.

Ud over regulering efter lønudvikling bliver kontingenterne også reguleret ved at øge grundkontingentet med 7 kroner og reducere suppleringskontingentet med 5 kroner. Alle reguleringer sker på baggrund af beslutninger på Uddannelsesforbundets seneste kongres.

Ud over grundkontingent og suppleringskontingent opkræves forskellige forenings- og sektionskontingenter, gruppekontingenter og kontingent til faglig sammenslutning. Satserne på disse kontingenter fastsættes af generalforsamlingerne.