Fagbevægelsens Hovedorganisation har valgt ny ledelse

Morten Skov Christiansen bliver ny formand for FH. Han blev valgt på en ekstraordinær kongres, hvor der også blev skiftet ud på den ene af de to næstformandsposter.

Den 41-årige Morten Skov Christiansen er nu valgt som formand for FH (Fagbevægelsens Hovedorganisation). Han har været fungerende formand i FH, siden Lizette Risgaard forlod formandsposten i foråret efter beskyldninger om upassende adfærd.

Den nyvalgte formand har været næstformand i FH fra 2018 og frem til han blev fungerende formand. Han er uddannet elektronikmekaniker og har blandt andet været ungdomskonsulent og faglig sekretær i Dansk Metal samt ungdomskonsulent og næstformand i det tidligere LO. Morten Skov Christiansen blev valgt på en ekstraordinær kongres uden modkandidat.

Klar til trepartsforhandlinger

FH’s ledelse består af en formand og to næstformænd, og hele ledelsen har været på valg ved den ekstraordinære kongres. Den nuværende næstformand Nanna Højlund blev genvalgt til den ene af de to næstformandsposter. Flemming Grønsund, der indtil nu har været forhandlingssekretær i 3F, blev valgt til den anden næstformandspost.

Uddannelsesforbundets formand, Hanne Pontoppidan, glæder sig over, at det nye formandskab nu er på plads:

- Det er godt, at Morten nu kan tilgå de kommende trepartsforhandlingerne om løn, mangel på arbejdskraft, opkvalificering og uddannelse som valgt – og ikke vikarierende – formand.

Herudover glæder Hanne Pontoppidan sig til det fortsatte samarbejde med Morten Skov Christiansen og Nanna Højlund, og hun ser frem til at få sat gang i samarbejdet med den nyvalgte Flemming Grønsund.