Medlemskab

Uddannelsesforbundet organiserer lærere, vejledere og konsulenter på almene og erhvervsrettede uddannelser og har ca. 10.500 medlemmer.

Som medlem af Uddannelsesforbundet får du: • Ordentlige arbejdsvilkår - gode overenskomster • Faglig stolthed – vi taler din sag • Stærk fællesskab – høj organisationsgrad • Hjælp og rådgivning – fagligt beredskab • Fagligt nyt – elektronisk nyhedsbrev og Uddannelsesbladet • Kontante fordele – billige ferieboliger, lån og forsikringer, museumsbesøg • Kurser og konferencer

Service

Ved at udfylde denne formular kan du melde dig ind i Uddannelsesforbundet

Her har vi samlet blanketter, så du hurtigt og let kan give os besked, hvis du skifter job, får nye kontaktoplysninger, skal på pension eller vil meldes ud.

Få et overblik over de forskellige former for medlemskab, som Uddannelsesforbundet tilbyder, og hvad det betyder for dig.

Som udgangspunkt består kontingentet til Uddannelsesforbundet af et grundkontingent og et kontingent til en forening, en sektion eller en gruppe.

Uddannelsesforbundet anbefaler medlemmerne at melde sig ind i FTF-A eller Lærernes a-kasse.

Din tillidsrepræsentant er forbundets repræsentant på arbejdspladsen og kan hjælpe dig, når du har spørgsmål om dine arbejdsvilkår.

Fordele

Som medlem har du mulighed for at leje en af Uddannelsesforbundets ferieboliger.

Alle medlemmer tilhører enten en sektion eller en forening alt efter ansættelsessted. Læs mere om din forening/sektion

Et medlemskab af Forbrugsforeningen giver rabat, når du shopper. I både butikker og på nettet optjener du bonus, når du køber alt fra rejser til tøj.

Få forsikringer til attraktive priser i forskellige selskaber – herunder en gruppelivsforsikring eller en lønforsikring gennem din A-kasse.

Når du er medlem af Uddannelsesforbundet har du mulighed for at få forskellige attraktive lån og bankfordele.

Når du går på pension, kan du blive del af et fagligt fællesskab i Seniorgruppen. Det kræver, at du ikke arbejder, og at du blev medlem af forbundet, inden du gik på pension.

Uddannelsesbladet bringer nyheder, baggrund og perspektiv på udvikling og tendenser i de erhvervsrettede og almene uddannelser for unge og voksne.

Hver 14. dag udsender Uddannelsesforbundets nyhedsbrevet Medlemsposten til alle medlemmer.

Gratis adgang til Arbejdermuseet for Uddannelsesforbundets medlemmer plus en ægtefælle, kæreste, ven eller en kollega