Husk at skrive, hvilken skoleform du er ansat under, og meget gerne dit navn.

Du vil løbende kunne se vores svar her på siden.

Læs mere om Forberedende Grunduddannelse

Når du stiller et spørgsmål her på siden, skal dine indlæg holdes i en respektfuld tone. Vi forbeholder os sig retten til at fjerne spørgsmål, vi vurderer, ikke overholder dette.

Stil et spørgsmål

Bjarke

Hvordan forholder det sig med omsorgsdage det ikke er afholdt inden august 19 og fgu starter.

Uddannelsesforbundet

Kære Bjarke,

En person har ret til to omsorgsdage om året pr. barn til og med det kalenderår, hvor barnet fylder syv år i henhold til den statslige barselsaftale. Har man ved overgang til FGU’en ikke-afviklede omsorgsdage i kalenderåret 2019, så tages retten til omsorgsdagen(e) med over til FGU’en.

De bedste hilsner

Uddannelsesforbundet

Kommenter Fold sammen

Ansat på Produktionsskole mit navn Susanne Pendlmayr

På vores skole skal vi i gang med at vælge medarbejderrepræsentant til vores samarbejdsudvalg. (vi vælger i lige år) Vi har pt. en ordning hvor SU og arbejdsmiljø er slået sammen. I dette sidder 1 leder, AMR, TR, en medarbejderrepræsentant valgt af alle medarbejdere. Ved I på nuværende tidspunkt hvordan konstellationen vil være i de nye institutioner efter 1.08.2019. Er der regler for om vi alle gå med over i nyt samarbejdsudvalg - eller er det aftalt lokalt? Har forsøgt at finde svar på Samarbejdssekretariatets hjemmeside - men det var ingen succes. Håber I kan hjælpe os. Vh Susanne Pendlmayr

Frans Mattesen

Hvordan stiller det sig når man har en driftsaftale med VUC? Jeg er i AOF og er uklar på vores stilling ift. virksomhedsoverdragelse, garanti for at flytte aktiviteterne og ansatte med over.

Niels Jacob Andersen

Vil sprogskolerne fortsat efter nærmere aftale med et VUC kunne udbyde FVU trin 1-4 og FVU start særlig tilrettelagt for udlændinge?

Kresten Thomsen

Som jeg tidligere har spurgt vil jeg og mange med mig gerne vide, hvordan det skal gå vejlederne fra produktionsskolerne. I skriver at lærere og ledere virksomhedsoverdrages, men hvad med vejlederne?

Anne Katrine Nilars

Hvornår træder FGU'en i kraft?

Mona Samir Sørensen

Hej, vil FGU'en også afløse den nuværende 2-årige Kombineret Ungdomsuddannelse KUU? Tak og hilsen Mona

Bianca Zoffmann

Hejsa

Hvad med sent ankomne unge, som ex. er 15/16 år når de kommer til landet. Er de tænkt med i FGU´en?

Berith Nielsen

Som der står i aftalen indtil videre vil : "Lærere og ledere, der er ansat på de uddannelser, som bliver overført til den nye FGU, vil som udgangspunkt blive tilbudt ansættelse på FGU".

Hvordan forholder det sig for vejlederne? Gælder det samme eller er der andre forhold?

Berith Nielsen

Underviser og vejleder

Gøglerproduktionsskolen

Anders Engell

Jeg er ansat på AOF Center Fyn. Når FGU bliver indført, fortsætter FVU og OBU for kursister over 25 år så som hidtil?

Leif Bach

Kan i oplyse hvad ydelserne er konkret for FGU. under og over 18 år.

Hjemme og udeboende

Leif Bach

Forstander Brønderslev & Dronninglund Produktions-skole (pr. 1 jan. 2018)

Produktionsskole - Lise Larsen

Lærere og undervisere nævnes i beskrivelsen af FGU, men vejledere bliver ikke omtalt i ft hvilken funktion disse vil have i FGU.

Egu og almen vejledere, som er ansat på produktionsskoler, kontaktlærere der er ansat på KUU samt vejledere på avu/fvu/obu; Tæller disse med som undervisere/lærere eller hvor er de blevet af???

Lærer lærersen

Hvordan skal VUC skolerne bevare deres eksistensgrundlag når de mister alle elever under 25 år?