Kurser og konferencer

FAGBEVÆGELSEN SAMLES FOR BEDRE VELFÆRD D. 4. OKTOBER

• Odense
  • 10.00 - 16.00

Sammen med en lang række andre fagforbund deltager Uddannelsesforbundet i et fælles initiativ - Danmark for Velfærd - for at samle og styrke kampen mod den stigende ulighed i Danmark.

Den danske samfundsmodel er presset. Uligheden er stærkt stigende. På tværs af faggrupper oplever vi en udvikling, hvor politiske reformer alt for ofte svigter de svageste, og hvor den samlede offentlige sektor, der leverer borgernes velfærd, stadig er stærkt udfordret af løbende krav om besparelser og effektiviseringer.

Som et første skridt imod udviklingen inviterer vi til et landsdækkende tillidsrepræsentantmøde. Målet er at samle tusinder af aktive, så vi bliver en kraft, der kan samle indsatsen til fordel for et Danmark for Velfærd.

- Danmark for Velfærd siger NEJ til den stigende ulighed i Danmark.

- Danmark for Velfærd siger JA til genopretningen af vores fælles velfærd.

- Danmark for Velfærd siger JA til fællesskabet.

Den 4. oktober 2017 kl. 10-16 afholdes landsdækkende stormøde for tillidsrepræsentanter i Odense (Odense Congress Center, Ørbækvej 350, 5220 Odense)

Så snart det endelige program er på plads, kan det ses her: http://www.danmarkforvelfaerd.dk/  eller https://www.facebook.com/DanmarkForVelfaerd/

Uddannelsesforbundet dækker betalingen for selve deltagelsen, mens frikøb og transport ikke dækkes af forbundet. Det dækkes i visse tilfælde via Forbundets foreninger og sektioner. Du vil efter tilmelding få nærmere besked herom..

Som et led i kampen for et stærkt fællesskab og bedre velfærd har Danmark for Velfærd sideløbende startet en underskriftsindsamling.

Har du spørgsmål vedrørende Danmark for Velfærd kan konsulent Frank Jørgensen kontaktes på frj@uddannelsesforbundet.dk.

Tilmelding skal ske senest den 25. september 2017 kl. 12:00

• Arrangement­sted