Møder

Fyraftensmøde

Hvorfor og hvordan skal vi arbejde med teknologiforståelse i alle uddannelser?

• Lyngby
  • 15.30 - 17.30

Inden for de næste 10 år vil kunstig intelligens forandre både vores jobs, og den måde vi lever og arbejder på. Forståelse for digitale teknologier er blevet et nødvendigt og grundlæggende element i den almene dannelse, du som underviser skal fremme hos elever og studerende.

På to timer skal du sammen med de øvrige deltagere arbejde med at belyse, hvordan digitale teknologier er i gang med at forandre den virkelighed, du uddanner til.

Vi skal sammen dykke ned i, hvordan man kan tilrettelægge undervisning, der giver kursister og studerende muligheder for at opnå en teknologiforståelse, der dels er alment dannende og dels forbereder dem til deres fremtidige arbejdsliv. Endelig skal vi diskutere, hvad det betyder for underviserens rolle.

Det er lektor Mikkel Hjorth, der står for workshoppen.
Mikkel Hjorth har været med i Undervisningsministeriets ekspertskrivegruppe for teknologiforståelse, i kortlægningen af viden og praksis i forhold til teknologiforståelse som national forsøg i folkeskolen. Han er desuden faglig udviklingsleder på forsøg med teknologiforståelse i folkeskolens obligatoriske undervisning.

Mikkels Hjorth underviser i teknologiforståelse på læreruddannelsen og forsker i elevers tilegnelse af teknologiforståelse og underviseres udfordringer med undervisning i teknologiforståelse.

Der vil blive serveret kaffe/te + kage samt sandwich og vand på mødet.

• Arrangement­sted

CPHbusiness Lyngby