- København
- 17. januar 2019
- 17.01.2019
- 09.30 - 15.30
3 undervisningsdage af 6 timer - kl. 09.30 - 15.30.
17. januar + 28. februar + 28. marts 2019
På dette kursus vil du blive præsenteret for teorier og idéer i forhold til ,hvordan man didaktisk kan gribe den kompenserende undervisning med it-hjælpemidler an.
Du vil blive introduceret for eksempler på konkrete opgaver og undervisningsforløb samt selv blive sat til at udvikle nye opgaver.
Du vil også blive præsenteret for, hvordan man didaktisk kan introducere nye emner multimodalt.
Vi vil igennem tre kursusdage beskæftige os med didaktik indenfor undervisning i ordblindhed, metakognition, motivation, læseforståelse, læseforståelsesstrategier, ordkendskab, fonologi, morfologi, skriveprocessen samt skrivestrategier.
Der vil blive lagt vægt på, at du kan bruge, det du lærer i din daglige undervisning. Vi lægger derfor op til, at du går tilbage til din egen praksis og afprøve nye idéer, metoder og materialer mellem kursusgangene.
Du får tilsendt litteratur, som skal læses til hver undervisningsgang.
Litteraturliste og undervisningsplan sendes ud efter tilmelding.
Der udstedes kursusbevis efter sidste kursusgang.
Pris:
2.600 kroner for medlemmer
3.200 kroner for ikke-medlemmer
Undervisningsplan:
1. Undervisningsgang: 17. januar 2019
- Metakognition: Ordblindhed og motivation
2. Undervisningsgang: 28. februar 2019
- Læseforståelse og læseforståelsesstrategier
3. Undervisningsgang: 28. marts 2019
- Skriveprocessens elementer og skrivestrategier
Undervisere:
Vibeke Pürschel Christensen og Carina Vallentin Degn, cand.mag. i audiologopædi, læse- og teknologikonsulenter ved LæseTek, CSU Holbæk.
Du vil ikke på dette kursus få en instruktion i brugen af kompenserende hjælpemidler.