Kurser og konferencer

Knæk koden: Sådan støtter du som underviser dine elever med diagnoser

Hvordan kan du som underviser støtte dine elevers trivsel - og hvis de har diagnoser som autisme eller ADHD? Det vil du blive klædt på til på dette kursus.
Dato
Tilmeldingsfrist

Hotel Svendborg
Centrumpladsen 1
5700 Svendborg

Medlem: 1500 kr.
Ikke-medlem: 2500 kr.

Vi gennemgår den menneskelige hjerne og ser på, hvordan den bliver påvirket af diagnose(r) - og hvordan diagnose-hjernen fungerer i forhold til den mere neurotypiske hjerne. Vores udgangspunkt er hele tiden det anerkendende og ressourcefokuserede.

Som underviser får du fyldt din værktøjskasse med en række praktiske redskaber, som du kan implementere i hverdagen med dine elever - også de psykisk sårbare unge eller dem med autisme, angst og ADHD.

Med udgangspunkt i både lavpraktiske eksempler og en videnskabelig tilgang til hjernen vil dagens oplæg skærpe din forståelse for dine unge elever - og give dem bedre muligheder for at forstå sig selv. Dermed vil de i højere grad være i stand til at navigere i deres hverdag og opleve mindre frustration.

Kom og deltag i en hel dag, hvor du bliver klædt på til mødet med dine mere sårbare elever.

Undervisere:

Sarah Moshage Ahola og Stefanie Hansen Schnack.

Begge har over ti års erfaring, som er forankret i uddannelsesverdenen.
Sarah har tidligere arbejdet som uddannelsesvejleder for unge med diagnoser, mens Stefanie har undervist psykisk sårbare unge.