Kurser og konferencer

Hybrid fyraftensmøde om kunstig intelligens revolutionerer undervisningsverdenen

Få viden om kunstig intelligens (AI) og hvordan den kan bruges i undervisningen.
Online

Med dette arrangement håber vi, at det kan øge den lokale dialog om AI, som vil blive en del af lærerarbejdet fremadrettet.

Mødet vil blive indledt med en velkomst af hovedbestyrelsesmedlem Henrik Dyrby Mogensen.

Herefter vil Morten Walsted, der er underviser på EUC Nordvestsjælland og ikke mindst AI-entreprenør, holde et oplæg om både fordele og ulemper ved AI i undervisningen.

Formålet med oplægget er, at bliver i stand til at træffe kvalificerede og kritiske valg om anvendelsen af teknologien. Vi håber, at det vil være med til at sætte retningen og sikkerhed for dit fremtidige arbejde med AI i undervisningen.

Efterfølgende vil I lokalt have en debat om AI og brugen af AI på jeres skole. I kan for eksempel vende, hvilke muligheder I ser ved af brug af AI, og hvad vi skal være opmærksomme på i forhold til forringelser af undervisningen, læring og vores arbejdsforhold?

Vi opfordrer til, at skolerne sender et resume ind til forbundet med de vigtigste pointer fra debatten.

Mødet vil blive rundet af med opsamling, der blandt andet vil perspektivere forbundets videre arbejde med AI i undervisningen og i forhold til at sikre ordentlige arbejdsforhold.

Rammerne for det hybride medlemsmøde

Arrangementet er et tilbud om at bidrage til medlemsarrangementer på samme dato i hele landet den 25. september 2023.

Du kan deltage på to måder:

• Enten som menigt medlem af Uddannelsesforbundet
  • Eller, at I afvikler et fysisk medlemsmøde den 25. oktober. Intentionen er, at det er tillidsrepræsentanten, der inviterer sine medlemmer, og at I så efterfølgende inviterer Uddannelsesforbundet ud til jer digitalt.

Uddannelsesforbundet er online fra kl. 16.00-18.00.

Udover dette hybridmøde inviterer vi også til tre fysiske fyraftensmøder

Den 3. oktober i KøbenhavnDen 5. oktober i OdenseDen 9. oktober i Aarhus