Daghøjskoler, oplysningsforbund og private STU'er

Uddannelsesforbundets medlemmer på daghøjskoler, oplysningsforbund og private STU'er er medlem af sektionen for ansatte ved daghøjskoler, oplysningsforbund og private STU'er. Læs om sektionen på siden her, som bestyrelsen selv administrerer.

Velkommen i sektionen for daghøjskoler, oplysningsforbund og private STU’er. Her på siden kan du få orientering om, hvem vi er, hvad vi arbejder for, og hvad sektionen kan hjælpe dig med.

Vi repræsenterer en sektion i Uddannelsesforbundet, hvor alle medlemmer i sektionen arbejder med undervisning og vejledning på enten:

• Selvejende STU-skoler
  • Folkeoplysningsforbund – dag og aftenundervisning
  • Selvejende daghøjskoler

I sektionen arbejder vi med en bred vifte af forhold, som styrker din dagligdag. Det er for eksempel overenskomster, ansættelsesforhold, vilkår for TR-arbejde, lovgivning på området osv.

Vi tilstræber, at der bliver et fællesskab omkring vores arbejde, og orienterer via møder og nyhedsbreve om vores arbejde i sektionen. Vi deltager gerne i klubmøder på din skole.

Som medlem får du

• Et stærkt fællesskab med ligesindede, nationalt med sektionsbestyrelsen og lokalt med TR og klub.
  • En bestyrelse, der trækker i alle de tråde vi kan, når det vedrører vores område.
  • Indflydelse på dine overordnede arbejdsbetingelser.
  • Et talerør, når du har brug for at blive hørt.
  • Nyhedsbreve 2 gange om året fra formanden af bestyrelsen.
  • Arrangementer og møder om aktuelle emner.
  • Mulighed for økonomisk tilskud til det lokale arbejde (TR og klub).

Vi arbejder for en løsning for alle

Uddannelsesforbundet er den eneste fagforening, som arbejder for en overenskomst for undervisere i folkeoplysningen

Hvervefolder til print

Sektionens profil

Sektionen for daghøjskoler, oplysningsforbund og private STU'er er ved første blik en blandet landhandel. Alligevel er der en del forhold, vi er fælles om. For selv om vi alle har en høj fag-faglighed, er det vores stærke didaktiske evner og overblik der gør, at vi kan varetage hverdagens opgaver og udfordringer. Det er vi fælles om.

Da vi ofte også er lidt mindre enheder, kan vi give vores kursister en nærhed og en opmærksomhed, der ofte ønskes af vores målgrupper. Vi går gerne de ekstra skridt for, at vores kursister lykkedes. Det er vi også fælles om.

Vores målgrupper er ikke nødvendigvis sårbare eller svage, selvom nogle er. De har som regel en del med i rygsækken og det rummer vi, og ser dem som de mennesker, de er. Det ligger i vores DNA og det er vi også fælles om.

Vi deler en glæde ved at hjælpe mennesker videre på deres vej, uanset hvor de vil hen. Derfor går vi på arbejde, og det er formålet med vores indsats.

Men vi arbejder ikke gratis, og det er vigtigt at være i et fællesskab, hvor der tages hånd om vores arbejdsbetingelser.

Nyhedsbreve

Der bliver efter behov sendt nyhedsbreve ud til sektionen.

Juni 2023

Arkiv - Nyhedsbreve