Ny hjemmeside og TR-håndbog

I denne uge er vi gået i luften med en ny version af uddannelsesforbundet.dk. Læs mere her.

Her på forbundets nye hjemmeside vil du opleve en ny opdeling af indholdet. Formålet har været at skabe en hjemmeside, hvor det er lettere at finde rundt – både som tillidsvalgt og medlem. Vi har også haft fokus på at gøre værdien af et medlemskab synligt for potentielle medlemmer.

Det er input fra både TR’er og medlemmer som sammen med en spørgeskemaundersøgelse har bidraget til, at vi har gentænkt hjemmesiden.

Herunder kan du læse mere om tre af de ting, vi har haft fokus på i udviklingen af den nye hjemmeside.

Ny TR-håndbog

TR-håndbogen har fået en ny opbygning. Tilbagemeldinger viste, at I havde problemer med at navigere i den tidligere version og blandt andet savnede en søgefunktion.

I dag er TR-håndbogen ikke længere inddelt i ansættelsesområder. På forsiden møder du en række emner, som du kan klikke videre til. Du har også mulighed for allerede på forsiden at filtrere artikler i et bestemt emne frem eller søge efter indhold.

På sigt bliver der mulighed for at gemme de sider, du ofte bruger i dit TR-arbejde. På den måde kan du oprette et bibliotek, som du altid har lige ved hånden. Vi arbejder lige nu også på at oprette en lov- og aftalesamling for hvert enkelt ansættelsesområde. Det arbejde forventes afsluttet i løbet af de kommende uger.

Gå til TR-håndbogen her

Råd og vejledning til medlemmer

Medlemmerne kan finde artikler målrettet dem i sektionen Råd og vejledning. Her er der blandt andet udbygget med flere artikler om sygdom og psykisk arbejdsmiljø – herunder stress og udbrændthed – men også guides til at skabe psykologisk tryghed og et stærkt kollegialt fællesskab.

Vi håber, du vil henvise dine kolleger til artiklerne.

Råd og vejledning

Fokus på at få fat i nye medlemmer

På hjemmesiden har vi forsøgt at skærpe Uddannelsesforbundets profil over for omverdenen og ikke mindst nye medlemmer.

På Dine medlemsfordele har vi arbejdet med at skabe et bedre overblik over, hvad man som medlem får ud af at være med i fællesskabet med fokus på sikringen og adgangen til professionel hjælp som det primære. Indmeldelsesformularen har også fået et eftersyn.

Se medlemsfordele her

Har du input eller finder du ting, som skal rettes?

En ny hjemmeside har ofte en del børnesygdomme. Det kan også være tilfældet med denne. Vi har fuldt fokus på at få dem behandlet den kommende tid. Men måske du opdager skavanker, vi endnu ikke er opmærksomme på.

Dine input er meget velkomne. Send en mail til digital redaktør Mette Jensen mje@uddannelsesforbundet.dk. I emnefeltet må du gerne skrive www, så ser vi på det hurtigst muligt.