Medlemskab

Uddannelsesforbundet organiserer lærere, ledere, vejledere og konsulenter på almene og erhvervsrettede uddannelser og har ca. 10.500 medlemmer.

Som medlem af Uddannelsesforbundet får du: • Ordentlige arbejdsvilkår - gode overenskomster • Faglig stolthed – vi taler din sag • Stærk fællesskab – høj organisationsgrad • Hjælp og rådgivning – fagligt beredskab • Fagligt nyt – elektronisk nyhedsbrev og Uddannelsesbladet • Kontante fordele – billige ferieboliger, lån og forsikringer

Fordele

Uddannelsesforbundet har to lejligheder i København, ti feriehuse i Danmark, en ødegård i Sverige og en lejlighed i Berlin, som medlemmer kan leje.

Et medlemskab af Forbrugsforeningen giver rabat, når du shopper. I både butikker og på nettet optjenes bonus, når du køber alt fra rejser til tøj.

Få forsikringer til attraktive priser i forskellige selskaber – herunder en gruppelivsforsikring eller en lønforsikring gennem din A-kasse.

Når du er medlem af Uddannelsesforbundet har du mulighed for at få forskellige attraktive lån og bankfordele.

I forskellige fonde kan du søge penge til forskning, udvikling, studier eller rejser eller uddannelse alt efter, hvor du er ansat.

Når du går på pension, kan du blive del af et fagligt fællesskab i Seniorgruppen. Det kræver, at du ikke arbejder og blev medlem af forbundet, inden du gik på pension.

Uddannelsesbladet bringer nyheder, baggrund og perspektiv på udvikling og tendenser i de erhvervsrettede og almene uddannelser for unge og voksne.

Hver 14. dag udsender Uddannelsesforbundets nyhedsbrevet Medlemsposten til alle medlemmer.

Service

Hvor meget du skal betale i kontingent til Uddannelsesforbundet afhænger af flere ting. Bl.a. hvor du er ansat. Her kan du se de forskellige satser.

Ved at udfylde denne formular kan du melde dig ind i Uddannelsesforbundet

Hvis du bliver ledig, går ned i tid, får nyt arbejde, går på pension eller fx holder orlov, har det betydning for dit kontingent til Uddannelsesforbundet. Meddel derfor altid ændringer, også hvis sker ændringer i dine kontaktoplysninger.

Uddannelsesforbundet har ingen A-kasse, men anbefaler medlemmerne at melde sig ind i FTF-A eller Lærernes a-kasse.

Din tillidsrepræsentant er forbundets repræsentant på arbejdspladsen, og kan hjælpe dig, når du har spørgsmål om dine arbejdsvilkår.